SEO

Sırada Ne Var? Hedefleme Gerçekleri

Hedefleme Gerçekleri Seo’ya Giriş Yazı 3

Selamlar! Yine uzun bir aradan sonra yazma gereği duyarak bloguma geldim ve 3. yazıyı paylaşmak istedim. Artık zamanı gelmişti. Seo’ya Giriş yazılarım biraz uzun oluyor fakat amacına uygun! Bu yazıda ise kısaca hedefleme nasıl yapılmalı bundan bahsedeceğim.

Bu yazıda ne göreceksiniz?
  1. Hedefleme nasıl yapılmalı
  2. Yapılacak hedefleme ne içermeli ve neye göre olmalı?
  3. Yaptığım bu işlem bana ne kazandıracak? Ne kaybettirecek?

1. Seo Konusunda Site İçin Hedefleme Nasıl Yapılmalı?

Sitenizin alanı örnek olarak yola çıkacak olursak, ayakkabı üzerine varsayalım. Ayakkabı satacağınız ya da tanıtacağınız siteniz eğer ki tek ürün üzerine olacak ise hedeflemenizi buna göre araştırarak yapmalısınız. Yine bir örnek üzerinden gidecek olursak, sitenizde sadece erkek bot ürünlerini tanıtacağınızı varsayalım, Google Trends üzerinde Erkek Bot Ayakkabı

araması ile en çok ne zaman, hangi il ve ilçelerden arama yapıldığını ve yoğunluğunu görebilirsiniz. Bunun için ise Google Trends adresine ulaşmalısınız. Devam edelim, hacim-arama sıklığı- tarihlerini incelediğinizi varsayıyorum. Bu bölümden devam ederseniz, erkek bot ayakkabı varyasyonlarını da görebilir, buna eşit olarak daha çok hangi aramalar yapılmış hakim olabilirsiniz.

Google Trends Araması
Google Trends Araması

Burayı da yaptıktan sonra artık sitenize koyacağınız ürün, içerik hakkında daha detaylı bilgiye sahip olacaksınız. Akabinde kullanıcıların aramalarına yönelik yerleşimleri de sitenize yaparsanız, hedef-sonuç ilişkisi kuran bir websitesine sahip olmuş olacaksınız.

2. Yapacağınız Hedefleme Ne İçermeli, Neye Göre Hedef Almalı

İlk başlıkta da belirttiğim gibi ne yapacağınızı bilmelisiniz. Önceki SEO’ya giriş yazılarımda bahsettiğim üzere öncelikle planınız ne yapmak üzere olduğunuz. Yapacağınız hedeflemenin içermesi gerekenler ilk etapta kullanacağınız ya da pazarlayacağınız ürün ya da ürünler hakkında detaylı bilgiler verecek, bunu destekleyecek FAQ(Sıkça Sorulan Sorular), Blog yazıları, benzer başlıklar/ ürün tipleri şeklinde olmalı. Bunun yanında, sosyal medya üzerinde kullanacağınız içerikler için ilgi çekici ve merak uyandırıcı görseller kullanmanız ise önerilerim arasında!

Hedefi neye göre alacaksınız? Trends ve kişisel aramalarınız ile bir ağaç oluşturmuş oldunuz. Bu ağacın başında pazarlayacağınız ya da bilgisini vereceğiniz şeyleri elediniz ve buna göre eklemeye başladınız. Bunun size etkisi ilk etapta tamamen sizi arayan insanlara sonuç sağlamak olmasının dışında benzer ve çapraz içerikler ile de yan aramalar yapan kullanıcıların da ilgisini çekeceksiniz. Sıradaki başlığa geçelim mi?

3. Yaptığım Bu İşlemler Bana Ne Kazandıracak?

Evet, bu soruyu ilk etapta bende kendime sordum. Yazıyı yazarken bir kişinin standard olarak yapabileceği ve dile getirebileceği 3 soruyu da aktardım. Yaptığınız hedeflemeler sonucunda artık bir kitleye hitap ediyor olduğunuzdan dolayı aldığınız hitler kesin sonuca yönelik. Bu kesin sonuç ise size müşteri potansiyeli, aktif müşteri ya da takipçi kazanımı sağlayacak. Bilinirliğin günümüzde oldukça etkili olduğu şu günlerde, dönüşümü paraya döndüremeseniz bile artık insanların aramadan önce sitenize girerek acaba yeni bir bilgi var mı ya da yeni bir ürün hakkında içerik mevcut mu diye bakmasına sebep olacaksınız.

Kazanımlarınız hem Google tarafında hem de kullanıcı tarafında değer kazandığı için artık kaliteli içeriklere, ürünlere ve yükselen bir yapıya sahipsiniz!

Bu içerik ile birlikte SEO’ya Giriş için yazdığım serinin 4. yazısının habercisi olduğum aşikâr değil mi?

Merak ettiklerini yorumlarda benimle ve diğer meraklı arkadaşlarla paylaşman hem bana hem de arkadaşlara birşeyler katabilir. Ek olarak fikrin varsa bunu da kendine saklama, paylaş ki bizde bilelim :)Kötü yorum yazacak isen, çekinme, ben kötü yorumları da seviyorum 🙂

Şimdilik hoşçakal, vaktin için teşekkürler!

Yazıyı Değerlendir
Sending
User Review
5 (3 votes)

Fatih Battal

90'lı yılların ümidi, geleceğin aleti olan bilgisayarla aynı yıllarda tanıştım. Donanımla başladığım teknoloji serüveni artık yerini dijital pazarlama, marketing ve seo'ya bıraktı. 4 senelik gelişen bilgi birikimim ile kişisel blogum içerisinde SEO makaleleri, yazıları ve methodları paylaşıyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu