SEO

İçerik Kraldır, Peki ya kaleniz var mı?

İçerik Kraldır, Peki ya kaleniz var mı?

Geçenlerde bir LinkedIn yorumunda bahsetmiştim. İçerik kralda, kalen yoksa neye fayda? Kaleniz yani websiteniz, iyi bir yere gelebilmesi için içeriğinizin kuvvetli olması lazım. Peki, içeriğinizin kuvvetli olması için ne gerekiyor? Seo’ya Giriş serisinin 4. ve en önemli yazısı İçerik Kraldır’a hoşgeldiniz!

Bu yazıda ne göreceksiniz?
  1. İçerik nasıl yazılmalı?
  2. Yazılarınız ve İçeriklerinizde nelere dikkat etmelisiniz?
  3. Kullanıcılar hangi tür içerikleri seviyor?

İçerik Nasıl Yazılmalı ve Neye Göre Yazılmalı

Öncelikle konunun başlığı yeterince açık, içerik yazmak için değil, gerçekten birilerine birşeyler katmak için yazılmalı. Yani en azından benim düşüncem bu şekilde. Kısaca, sitenize birilerinin girebilmesi için birilerinin sitenizde bulunan içeriklere merakı olması lazım. Yani siz sırf ABCDE Telekom bedava internet veriyor diye 50-100 kelimelik 32 kere ABCDE Telekom bedava internet kelimesi barındıran bir içerik yazarsanız kullanıcının gerçekten sitenizde vakit geçirerek, gerçekten ABCDE Telekom’un bedava internetini alabileceğini mi sanıyorsunuz? Sanıyorsanız, yanılıyorsunuz dostlarım, yanılıyorsunuz…

içerik yazım planlaması
içerik nasıl yazılmalıdır, içeriği yazarken nelere dikkat etmeliyiz

Bu kullanıcıyı sürekli kazanmak varken 1 gün ile yetinmek her zaman saçma olacaktır. Bu sebeptendir ki sitenizde yayınlayacağınız ya da insanlara merak uyandıracağınız içeriklerin hepsi özgün, gerçekten bilgi verici, tatmin edici içerikler olmalı. Kalitesiz içeriklerin Google üzerinde 12 Mart tarihinde yayınladığı güncelleme ile nasıl rank kaybı yaşadıklarını çay ve çekirdeği alarak güzelce izledik.

Google’ın 12 Mart güncellemesi için yazı da yazmıştım, ona da buradan ulaşabilirsiniz : Google Florida 2 Güncellemesi, Hazır Mısınız?

Bilgisini verdiğim gibi, içerikleriniz özgün, örgün ve tekrara düşmeyen içerikler olmalı. Kullanıcılar düzgün bir şekilde yazınızı baştan sonra kadar okuyabilmeli. Gerekirse, yazınız buna uyumlu ise görsel ile güçlendirebilirsiniz. Kesinlikle ve kesinlikle tavsiyemdir ki kelime sayısı uzun olan yazılar içerisinde görsel yönlendirme yapın! Yazılarınızı birilerine yazdırmayın, siteniz sizin için değerli, oturun içeriğinizi kendiniz yazın. İşinizi sizden daha iyi kim bilebilir?

Yazılarınız ve İçeriklerinizde Dikkat Etmeniz Gereken 5 Önemli Nokta

Burayı teğet geçmeyin, lütfen dikkatle okuyun. Çünkü içeriği doğru kullanmanız için gereken 5 neden var! Sırasıyla geçelim!

İçeriklerinizin Harika Olması için Gereken 5 Nokta
içeriklerinizi 5 adımda güzelleştirin
5 madde ile içeriklerinizi insanlara ulaştırın
  1. Resimlerinizin özgün olması gerekiyor! Mümkünse ki mümkündür! Kendiniz yapın!
  2. Başlıklarınızı yazınızın anahtar kelimeleri olacak şekilde ayarlayın, benzer olmasın, türetin!
  3. Her bir paragrafın maksimum 200 kelime olmasına dikkat etmelisiniz! Fazlası zarar, başlık türetin, altına taşıyın!
  4. Etiket kullanmayın, etiket ile yazınızı çöpe çevirmeyin. Yazınız zaten bir etiket dünyası.
  5. Kategori seçimini google aramalarına göre optimize edin, çoklu kategori seçimi yapmayın. Seçeceğiniz kategori 2 ile sınırlı kalsın ve ana kategori alt kategorinizi desteklesin. Örneğin: Araba ana kategori, jant ve lastikler alt kategori. Kısaca Araba jant ve lastikleri aramalarında kategori ile bile hook yapabilirsiniz.

Yazılarınız için yapmanız gerekenler 5 başlıkta bu şekilde, bunları yapmanız size kesinlikle ivme kazandıracak ve yaptıkça farkına varacaksınız. Herşeyi açık açık benim söylememde gerekmiyor değil mi? Sonuçta bende bir SEO Uzmanıyım 🙂

Kullanıcılar Neleri Görmekten Hoşlanıyor ve Hangi İçerikleri Seviyor?

Şuan bu yazıyı okuyorsanız sizde bir kullanıcısınız. Peki, neden mi buradasınız? SEO’ya ilgilisiniz ve belki benim arkadaşlarımdan birisiniz. Olabilir, birşeyler öğrenmek ya da ilginizin doğru olduğunu onaylamak isteyebilirsiniz. Bu çok doğru bir yaklaşım, bravo! Girizgâhı yaptığımıza göre kullanıcının neyi, nasıl sevdiğini ya da sevebileceğini anladığınızı düşünüyorum.

Kullanıcılar Mutlu Olacağı ya da Bilgileneceği İçerikleri Seviyor
İnsanlar doğru içerikleri görmek istiyor

Özüne ineceksek konunun, kullanıcı ya da potansiyel müşterileriniz doğru bilgi, keyif alacağı içerikler istiyor. Aradığı sonucun 10 sayfa sonra değilde 1 sayfa içinde olmasını istiyorlar. Onları mutlu ederek sizlerde mutlu olabilirsiniz. Çünkü konunun başına geleceğiz ama onlardan biri de ben ve sizlersiniz…

4. yazımızın sonuna geldik, 5. yazı için hazır mıyız? Seo’ya Girdik çıkamıyoruz a dostlar 🙂

Merak ettiklerini yorumlarda benimle ve diğer meraklı arkadaşlarla paylaşman hem bana hem de arkadaşlara birşeyler katabilir. Ek olarak fikrin varsa bunu da kendine saklama, paylaş ki bizde bilelim :)Kötü yorum yazacak isen, çekinme, ben kötü yorumları da seviyorum 🙂

Şimdilik hoşçakal, vaktin için teşekkürler!

SEO’ya Giriş Yazı Serisi Diğer yazılarım;
Sending
User Review
4.75 (4 votes)

Fatih Battal

90'lı yılların ümidi, geleceğin aleti olan bilgisayarla aynı yıllarda tanıştım. Donanımla başladığım teknoloji serüveni artık yerini dijital pazarlama, marketing ve seo'ya bıraktı. 4 senelik gelişen bilgi birikimim ile kişisel blogum içerisinde SEO makaleleri, yazıları ve methodları paylaşıyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın

Kapalı
Başa dön tuşu